• Primark - BGMEA to collaborate with Primark on sustainability ambition

BGMEA steunt de duurzaamheidsambities van Primark

De voorzitter en vice-voorzitter van de Bangladesh Garment Manufacturers (BGMEA) spraken onlangs met Primark en met het management van moedermaatschappij Associated British Foods (ABF). De bijeenkomst had als doel samen de in september gelanceerde duurzaamheidsstrategie van Primark te bespreken.

05 / 11 / 2021

Van wegwerpplastic naar fantastisch denim: Primark lanceert nieuwe skinny jeans in samenwerking met REPREVE Our Ocean®

Skinny jeans zijn terug, maar met een duurzamere twist: Primark is een samenwerking aangegaan met innovator Unifi, Inc. om haar REPREVE Our Ocean®-vezel te verwerken in haar nieuwste denimstijl. De jeans is gemaakt van een unieke gerecyclede stof die is gemaakt van plastic flessen die binnen een straal van 50 km van de kustlijn zijn verzameld, een van de belangrijkste bronnen van plasticvervuiling in onze oceanen.

Primark wordt lid van het Circular Fashion Partnership (partnerschap voor circulaire mode), geleid door de Global Fashion Agenda

We kondigen met trots aan dat we nu lid zijn van het Circular Fashion Partnership (partnerschap voor circulaire mode), een initiatief dat wordt geleid door de Global Fashion Agenda. Samen met meer dan 50 merken, producenten, recyclers en NGO’s ondersteunt dit partnerschap de ontwikkeling van de textielrecyclingindustrie in Bangladesh door kledingafval dat na productie ontstaat in te zamelen en voor de vervaardiging van nieuwe modeproducten te gebruiken.

3 · 16 / 06 / 2021

Primark lanceert Cradle to Cradle Certified® Gold-jeans, de duurzaamste denimjeans ooit gemaakt

Met zijn lage milieu-impact en uitzonderlijke stijl heeft Primarks nieuwe mom jeans van 100% biologisch katoen de Cradle to Cradle Certified® Gold-certificering behaald. De Cradle to Cradle Certified productnorm is een wereldwijd erkende maatstaf voor producten die veilig en duurzamer zijn en minder impact hebben op mensen en de planeet.

Primark wordt lid van het Textiles 2030-programma van WRAP

Primark is verheugd een van de eerste ondertekenaars te zijn van Textiles 2030, het door de Britse milieu-experts WRAP geïntroduceerde Sustainable Textile Action Plan. In de komende tien jaar zal dit belangrijke programma proberen om het traject van de textielindustrie naar circulariteit te versnellen en de milieu-impact van kleding en woningtextiel te beperken door middel van praktische interventie in de textielketen.

5 · 04 / 06 / 2021
    zakelijk nieuws

Primark sluit zich aan bij het UN Fashion Charter

Amsterdam, 29 oktober 2020 - Primark kondigt aan dat het zich heeft aangesloten bij het Fashion Charter van de Verenigde Naties (UNFCCC). Het merk ondersteunt zo de netto-nul-emissie ambitie van het Charter en verbindt zich ertoe om zijn uitstoot van broeikasgassen tegen 2030 met 30% te verminderen.

5 · 29 / 10 / 2020
  • Je hebt van 42 artikelen bekeken