primark.comVacatures
Primark-logo
BGMEA gaat met Primark samenwerken aan duurzaamheid

BGMEA gaat met Primark samenwerken aan duurzaamheid

De BGMEA heeft zijn steun uitgesproken aan de doelstellingen die Primark heeft bepaald om de manieren te veranderen waarop Primark-kleding wordt gemaakt, de koolstofuitstoot van de hele toeleveringsketen te halveren en de levens van de medewerkers in de toeleveringsketen te verbeteren.

De voorzitter en vicevoorzitter van de Bangladesh Garment Manufacturers and Exporters Association (BGMEA) hebben de leaders van Primark en moedermaatschappij Associated British Food (ABF) ontmoet om de nieuwe, veelomvattende duurzaamheidsstrategie van Primark te bespreken.

BGMEA-voorzitter Faruque Hassan en vice-voorzitter Miran Ali ontmoetten George Weston, CEO ABF, Paul Lister, Director of Legal Services en Company Secretary ABF, Paul Marchant, CEO Primark, Lynne Walker, Director Primark Cares en Juan Chaparro, Group Director Supply Chain, Sourcing and Quality in Londen om te praten over Primark Cares, de nieuwe duurzaamheidsstrategie van Primark en de steun van BGMEA aan de duurzaamheidsdoelstellingen van het merk.

Bangladesh is de tweede inkoopmarkt voor Primark en vestigingsland van veel van Primarks strategische leveranciers en hun fabrieken. De steun van de BGMEA, als een van de grootste handelsorganisaties van het land in de kledingsector, kan een waardevolle rol spelen in de inzet van zijn leden bij de duurzaamheidsdoelstellingen van Primark.

Beide partijen bespraken de nieuwe verplichtingen die Primark voor de komende tien jaar aangaat in detail: Primark heeft opzettelijk ambitieuze doelstellingen bepaald en legt de lat hoog in termen van gebruik van gerecyclede materialen, milieuvoetafdruk en hoe het bedrijf een leidersrol zal spelen in de verbetering van de levens en het welzijn van de medewerkers in de toeleveringsketen. Dit betekent dat het van veranderingen in de hele toeleveringsketen van Primark afhangt of de nieuwe beloften gehouden kunnen worden, en de steun van externe betrokkenen, zoals de BGMEA, is hiervoor belangrijk.

Zowel Primark als de BGMEA bespraken doelen rond duurzaamheid, vooral met betrekking tot het welzijn en de ontwikkeling van vaardigheden van de medewerkers. Zij zien ernaar uit in de toekomst ervaringen en beste werkwijzen met elkaar te delen.