Van wegwerpplastic naar fantastisch denim: Primark lanceert nieuwe skinny jeans in samenwerking met REPREVE Our Ocean®

Skinny jeans zijn terug, maar met een duurzamere twist: Primark is een samenwerking aangegaan met innovator Unifi, Inc. om haar REPREVE Our Ocean®-vezel te verwerken in haar nieuwste denimstijl. De jeans is gemaakt van een unieke gerecyclede stof die is gemaakt van plastic flessen die binnen een straal van 50 km van de kustlijn zijn verzameld, een van de belangrijkste bronnen van plasticvervuiling in onze oceanen.

Primark wordt lid van het Circular Fashion Partnership (partnerschap voor circulaire mode), geleid door de Global Fashion Agenda

We kondigen met trots aan dat we nu lid zijn van het Circular Fashion Partnership (partnerschap voor circulaire mode), een initiatief dat wordt geleid door de Global Fashion Agenda. Samen met meer dan 50 merken, producenten, recyclers en NGO’s ondersteunt dit partnerschap de ontwikkeling van de textielrecyclingindustrie in Bangladesh door kledingafval dat na productie ontstaat in te zamelen en voor de vervaardiging van nieuwe modeproducten te gebruiken.

3 · 16 / 06 / 2021

Primark lanceert Cradle to Cradle Certified® Gold-jeans, de duurzaamste denimjeans ooit gemaakt

Met zijn lage milieu-impact en uitzonderlijke stijl heeft Primarks nieuwe mom jeans van 100% biologisch katoen de Cradle to Cradle Certified® Gold-certificering behaald. De Cradle to Cradle Certified productnorm is een wereldwijd erkende maatstaf voor producten die veilig en duurzamer zijn en minder impact hebben op mensen en de planeet.

Primark wordt lid van het Textiles 2030-programma van WRAP

Primark is verheugd een van de eerste ondertekenaars te zijn van Textiles 2030, het door de Britse milieu-experts WRAP geïntroduceerde Sustainable Textile Action Plan. In de komende tien jaar zal dit belangrijke programma proberen om het traject van de textielindustrie naar circulariteit te versnellen en de milieu-impact van kleding en woningtextiel te beperken door middel van praktische interventie in de textielketen.

5 · 04 / 06 / 2021
    zakelijk nieuws

Primark commits to pay for outstanding finished goods and suppliers’ fabric liabilities

Primark is announcing today a further substantial commitment to suppliers, pledging to pay our garment suppliers in full for all outstanding finished garments and to utilise or pay for any finished fabric liabilities.

5 · 31 / 07 / 2020
    zakelijk nieuws

Primark ondersteunt de vandaag aangekondigde ‘ILO COVID-19 Global Garment Industry Action’

Primark staat achter de vandaag gedane aankondiging door de Internationale Arbeidsorganisatie (IAO) van de Verenigde Naties (VN). Hierin wordt dringend opgeroepen tot samenwerking om arbeiders in de wereldwijde kledingindustrie die zijn getroffen door de COVID-19-pandemie te ondersteunen.

5 · 22 / 04 / 2020
  • Je hebt van 35 artikelen bekeken